Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evropeizace českých, polských a slovenských medií v kontextu tří krizí
Rosenfeldová, Jana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Gregor, Miloš (oponent) ; Havlík, Vlastimil (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na zjištění úrovně a podoby evropeizace českých, polských a slovenských médií v intenzivních fázích tří krizí - migrační krize, pandemie koronaviru a války na Ukrajině. Teoretickým východiskem práce jsou přitom teorie veřejné sféry, jejíž funkční varianta je v kontextu "evropského komunikačního prostoru" považována za prostředek, resp. nutnou podmínku k odstranění nejrůznějších deficitů Evropské unie, zejména deficitu demokratického. Z různých přístupů ke konceptualizaci tzv. evropské veřejné sféry je pro výzkum v této práci volen přístup evropeizační, jehož perspektivou je evropská veřejná sféra chápána jako síť národních veřejných sfér, které se stále více "evropeizují", a jenž se při empirických snahách o detekci evropské veřejné sféry opírá o jednotlivá národní média. Paralelní kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza příspěvků publikovaných na sociální síti Facebook šesti českými, polskými a slovenskými mainstreamovými médii v počátečních fázích jednotlivých krizí zjišťuje různé úrovně evropeizace napříč krizemi, které reflektují odlišnou úroveň kompetencí, jimiž EU v jednotlivých krizích disponovala. Zároveň ukazuje, že unijním tématům a aktérům se podařilo prosadit i v rámci facebookových agend jednotlivých zpravodajských médií, tedy v prostředí, které se...
Individualizace při výuce hudební výchovy v heterogenní třídě na 1. stupni základní školy s ohledem na současné trendy ve vzdělávání
Růžičková, Veronika
Tato disertační práce se zabývá individualizací při výuce hudební výchovy v heterogenní třídě na prvním stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na obrat ve vzdělávání, který nastal s příchodem reformní pedagogiky a přinesl snahy o změnu výuky, diferenciaci žáků a učiva, individualizaci učení i mimořádné vzdělávací projekty. V textu jsou utříděny poznatky z obecné pedagogiky, na které navazují principy, zásady a podněty oborové di- daktiky týkající se výuky hudební výchovy. Zároveň jsou uvedena specifika, která hudební výchovu odlišují od ostatních předmětů a mají vliv na proveditelnost individualizace nebo volbu vhodných metod. Chronologické uspořádání poznatků z obecné i oborové didaktiky je završeno popisem si- tuace v současné škole. Pro tu je charakteristická "pestrá třída", ve které se společně učí žáci různě nadaní, z rozdílně situovaných rodin, s nestejným vztahem ke vzdělání, hudbě a kultuře či mluvící odlišným mateřským jazykem. Zpracování tématu zohledňuje současné trendy ve vzdělávání (formulované ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+), které akcentují individualizaci výuky a poskytování podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Empirická část práce je zaměřena na získání, zpracování a vyhodnocení informací o použí- vání individualizace při hodinách...
Motivace ve výuce anglického jazyka na prvním stupni
Piňosová, Bohdana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V současnosti je poměrně málo studií, které by se zaměřovaly na motivaci k učení se cizích jazyků u dětí. Tato diplomová práce se zaměřuje na postoj žáků prvního stupně k výuce angličtiny. Teoretická část sleduje pojem motivace z pohledu psychologie, pedagogiky i z pohledu současných výzkumů výuky cizího jazyka. Záměrem praktické části pak bylo prozkoumat, jaká je motivace žáků k učení se angličtiny a jaké aspekty výuky je mohou demotivovat. Cílem bylo získaná data zaznamenat, zanalyzovat, vyhodnotit a interpretovat. Výzkum byl proveden na menší pražské základní škole, ve které se s výukou anglického jazyka začíná ve třetím ročníku. Data byla získána nestandardizovaným dotazníkem s otevřenými i uzavřenými otázkami. Analýza byla potom provedena pomocí smíšeného výzkumu. Kvantitativní část analýzy, která sledovala oblíbenost předmětu angličtiny a hodnocení atraktivity jednotlivých aktivit ve výuce, byla provedena jako první. Kvalitativní část výuky pomocí otevřených otázek hledala odpověď na důvody, proč je výuka oblíbená, či neoblíbená a co motivuje žáky k učení se angličtiny. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že většina žáků vnímá výuku jako atraktivní, nicméně nezanedbatelná část žáků s výukou spokojená zcela není. Překvapivým výsledkem bylo, že jsou s výukou v dané základní škole spokojeni...
Porovnání stravovacích návyků žáků 9. ročníku, kteří jsou členy Regionální fotbalové akademie, a žáků 9. ročníku běžných tříd na základní škole
NOVOTNÁ, Veronika
Práce se zabývá porovnáním stravovacích návyků žáků 9. ročníku, kteří jsou členy Regionální fotbalové akademie, a žáků 9. ročníku běžných tříd na základní škole. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou skutečné stravovací návyky žáků 9. ročníku, kteří jsou členy RFA, a porovnat je se stravovacími návyky žáků 9. ročníku běžných tříd základní školy. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které zahrnují úvod i závěr. První a druhá část práce jsou tvořeny na základě teoretických poznatků pomocí rešerše odborné literatury zaměřené na dané vývojové období a na stravovací návyky. Třetí část představuje Regionální fotbalovou akademii jako projekt Fotbalové asociace České republiky. Čtvrtá část je zaměřena na realizaci pilotního šetření mezi cílovými skupinami a je zde uveden rozhovor s fyzioterapeutem RFA. Poslední kapitola obsahuje shrnutí a diskuzi výsledků.
Analýza komunikace producentů alkoholu na sociálních médiích
Štefan, Petr ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Oukropec, Jindřich (oponent)
Magisterská práce "Analýza komunikace producentů alkoholů na sociálních médiích" se zabývá marketingovou komunikací producentů alkoholu na sociálních médiích. Zkoumá období od 1. 1. 2020 do 31. 12. 2021. Práce si nastavuje cíl zmapovat marketingovou komunikaci producentů alkoholu na sociálních médiích do hloubky a zároveň vytvořit dostatečně široký kontext, ve kterém bude možné výsledky prezentovat. Téma marketingu alkoholu na sociálních médiích je v současnosti důležité, protože může přispívat k tvorbě závislosti na alkoholu, nebo tvořit překážky konzumentům alkoholu, kteří se snaží svou konzumaci omezit. První část práce ustanovuje teoretický základ marketingu na sociálních médiích a právních regulací reklamy na alkohol. Druhá část práce obsahuje smíšený výzkum, který obsahuje jak kvantitativní, tak kvalitativní výzkumné metody. Výsledky každé metody jsou nejprve interpretovány samostatně a následně jsou výsledky obou výzkumů spojeny v závěru a prezentovány dohromady.
: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Horáková, Štěpánka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...
České herní komunity na platformě Twitch během koronavirové pandemie a vliv streamerů na fanouškovské vnímání Covidu-19
Poláčková, Nikola ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je role českých herních streamů a online komunit kolem nich utvořených v životech jejich členů během pandemie Covid 19. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem ovlivňují streameři a online komunity názory svých členů na pandemi koronaviru a jak zapadají do jejich každodenního života. Streamování je zde zasazeno do kontextu gamingu jako divácké aktivity a představeny jsou fenomény názorového vůdcovství, parasociálních vztahů a online komunit. Hlavní část práce je věnována smíšenému výzkumu, který byl rozdělen do tří částí. V první části autorka prostřednictvím kvantitativního online dotazníku zjišťovala názory a postoje diváků streamovací platformy Twitch. V dalších částech realizovala kvalitativní rozhovory s diváky i streamery. hlubší porozumění zkoumaného fenoménu. Ukázalo se, že vliv streamerů a online komunit na názory respondentů týkajících se pandemie koronaviru je poměrně marginální, což je zčásti způsobeno i názorovou shodou v rámci komunit. Streameři a hlavně online komunity ale hrály velkou sociální roli - nahrazovali respondentům jejich volnočasové aktivity i mezilidské kontakty a herní streamy se spolu s komunitními chaty stávaly místem, kde bylo možné utéct od reality každodenního života nebo se ze svých problémů v anonymitě vypovídat.
Hudební postoje dětí a jejich hodnotová orientace
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
3 Abstrakt Zkoumání hudebních preferencí ve vztahu k dalším aspektům lidského života má dlouhou tradici. Předkládaná práce je zaměřena na zkoumání hudebních preferencí v souvislosti s hodnotovou orientací. Výzkum probíhal smíšenou formou za použití jednak dotazníku, tak především polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s 18 žáky ve věku 16 let. Významnou součástí výzkumu byl zvukový dotazník, jehož cílem bylo především ujasnění těch žánrů, se kterými nemá dotyčný respondent příliš zkušeností. Výsledky zvukového dotazníku byly následně využity jako východisko pro rozdělení respondentů do preferenčních skupin a dále pro porovnání těchto skupin v návaznosti na určité hudební postoje, domácí hudební prostředí a především hodnotové preference. Celkové výsledky výzkumu poukazují na velmi mírné tendence k určitým skupinovým specifikům u respondentů preferujících hip hop, metal a klasickou hudbu. Naopak prokazatelný je vliv domácího hudebního prostředí na formování hudebních preferencí. Nečekaným výsledkem šetření je pak zjištění, že posluchači při použití zvukového dotazníku vykazují pozitivnější hodnocení stejných hudebních žánrů, než když odpovídají pouze podle svých představ o hudebních žánrech. Klíčová slova Hudební preference, hudební žánr, hodnotová orientace, adolescenti, domácí hudební prostředí,...
Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni
Michek, Stanislav ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Pol, Milan (oponent)
NÁZEV: Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni AUTOR: Stanislav Michek KATEDRA: Katedra primární pedagogiky PedF UK ŠKOLITEL: prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. ABSTRAKT: Předmětem zkoumání disertační práce je problematika externí evaluace zejména odborných škol realizované partnery na stejné úrovni (peer review). V teoretické části je věnována pozornost konceptům souvisejícím s rozvojem školy, peer review je zasazeno do kontextu ostatních forem externí evaluace ve vzdělávání v obecné rovině a pak je popsán současný stav externí evaluace škol v ČR. Pro empirické šetření byl navržen smíšený výzkumný plán. Při výzkumu byla společně s dalšími výzkumnými metodami uskutečněna vícečetná případová studie sycená 4 konkrétními příběhy peer review v ČR. Ze zjištění byly identifikovány následující podpůrné faktory peer review: postoje k evaluaci, podmínky, zkušenosti s evaluací, kompetence účastníků, interakce hodnocené školy a týmu hodnotitelů a podpora peer review. Na závěr jsou navrhovány další možné směry výzkumu a doporučení pro vzdělávací politiku. KLÍČOVÁ SLOVA: peer review, externí evaluace, smíšený výzkum, škola, učitelé
Seznamovací online aplikace optikou teorie užití a uspokojení
Šulcová, Karolína ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Seznamovací online aplikace zásadně změnily podobu online seznamování. Jsou dostupné na mobilním telefonu a jsou založené na prostorové blízkosti uživatelů a jednoduchém ovládaní. Tato diplomová práce se zaměřuje na uživatele těchto aplikací. Vychází při tom z teorie užití a uspokojení, která předpokládá, že mediální publikum je aktivní a média využívá k uspokojení svých potřeb. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem uživatelé používají seznamovací aplikace a jaké důvody je k používání vedou. Pro sběr dat jsem zvolila kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu. Nejdříve bylo provedeno online dotazníkové šetření, následovaly polostrukturované rozhovory s uživateli aplikací. Výzkum prokázal, že důvod používání a přístup k aplikacím se u každého jedince liší a mohou se během používání měnit. Klíčová slova seznamovací aplikace, Tinder, seznamování přes internet, teorie užití a uspokojení, aktivní publikum, smíšený výzkum

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.